Privacy verklaring

Wie zijn wij
Zorgboerderij Erve Knippert
Hulstweg 11
7482 RW Haaksbergen
KvK-inschrijfnummer: 75553856

AVG
Op Zorgboerderij Erve Knippert wordt bewust rekening gehouden met de privacy
van de deelnemers, medewerkers, vrijwilligers en stagiaires. Erve Knippert handelt
volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). In de AVG zijn de
belangrijkste regels voor de omgang met persoonsgegevens in Europa vastgesteld.
Erve Knippert heeft een functionaris gegevensbescherming (FG) aangesteld die
toezicht houdt op de toepassing en naleving van de wetgeving.

Doel
Gegevensverwerking is noodzakelijk voor de administratieve verwerking van de
dagbesteding die Erve Knippert biedt. Ook dient Erve Knippert zich te
verantwoorden tegenover de opdrachtgever. Daarnaast is gegevensverwerking
noodzakelijk voor het uitvoeren van de ondersteuning. Erve Knippert verwerkt
gegevens met als doel de ondersteuning te optimaliseren, de voortgang te meten
en te evalueren, contact op te nemen met derden, de samenwerking rondom de
deelnemer te bevorderen en het aanvragen van een (her)indicatie.

Soort gegevens
Erve Knippert verwerkt gegevens die door een opdrachtgever (gemeente,
zorgkantoor, CIZ), deelnemer of hulpverlener worden aangeleverd bij de start van
de deelname aan de dagbesteding. Dit zijn gegevens als naam, adres, geslacht,
telefoonnummer, geboortedatum, burgerservice nummer. Ook ontvangt Erve
Knippert gegevens over de persoonlijke situatie van de deelnemer als lichamelijke
/psychische beperkingen, stoornissen en diagnostische gegevens. Tijdens het
intakegesprek worden gegevens genoteerd. U levert zelf digitale gegevens aan en in
samenspraak met de deelnemer/mantelzorger wordt aan de hand van deze
gegevens een zorgplan opgesteld. Dit zorgplan omvat de ondersteuningsdoelen
waar op de dagbesteding aan wordt gewerkt samen met de deelnemer. Gedurende
het ondersteuningstraject worden gegevens aangevuld in dit persoonlijke zorgplan.
Minimaal 1 keer per jaar wordt met de deelnemer het zorgplan besproken in een aparte ruimte.
Indien de deelnemer akkoord gaat, zet hij/zij een handtekening onder het zorgplan.

Toestemming
Bij de aanmelding van een nieuwe deelnemer vraagt Erve Knippert schriftelijk
toestemming aan de toekomstige deelnemer om informatie rechtstreeks op te
vragen bij de betrokken disciplines, die noodzakelijk zijn voor de
gezondheidssituatie en begeleiding op Erve Knippert. Ook wordt de toekomstig
deelnemer toestemming gevraagd voor het verwerken van persoonsgegevens in
het digitale zorgregistratiesysteem. Erve Knippert zal geen informatie opvragen
zonder schriftelijke toestemming van de deelnemer of zijn/haar wettelijk
vertegenwoordiger. Ook zal Erve Knippert gegevens van deelnemers niet aan
derden verstrekken (mondeling en/of schriftelijk) zonder toestemmingsverklaring.
Indien er nieuwe disciplines bijkomen, zal het toestemmingsformulier in
samenspraak met de deelnemer worden bijgewerkt. De toestemmingsverklaring
wordt door de deelnemer bevestigd met een handtekening. Indien de deelnemer
zijn/haar toestemming in wil trekken, dan is dit mogelijk.

Voor iedere deelnemer is er een “verklaring beeld en geluidsopname”.
Hierin staat beschreven of men wel of niet toestemming geeft voor het maken en
evt. publiceren van foto’s en/of filmopnames.

Rechten van betrokkenen
Twee rustkamers zijn aanwezig. Hiervan kan een deelnemer gebruik maken
wanneer hij of zij alleen wil zijn. Ook heeft Erve Knippert een aparte ruimte waar
persoonlijke gesprekken kunnen worden gevoerd.
De deelnemer heeft te allen tijde recht op inzage van zijn/haar gegevens. Wanneer
een deelnemer het verzoek heeft om zijn/haar gegevens in te zien, te verbeteren,
te verwijderen, af te schermen of aan te vullen dan kan dit worden gericht aan de
zorgboerin. Er zijn enkele uitzonderingen waarin niet aan het verzoek kan worden
voldaan. Indien dit in het belang van de bescherming van de deelnemer is of voor
de rechten en vrijheden van anderen noodzakelijk is. Mocht dit het geval zijn dan
ontvangt de deelnemer hierover bericht met een uitleg waarom niet aan het
verzoek kan worden voldaan.

Bewaartermijn
Erve Knippert hanteert een bewaartermijn van 15 jaar voor de zorgdossiers en het
zorgplan van de deelnemers. Gegevens die Erve Knippert niet zelf heeft
gegenereerd, maar van de cliënt zelf heeft gekregen zoals financiële gegevens worden zoveel mogelijk
geretourneerd na het einde van de ondersteuning. Overige gegevens worden niet langer bewaard dan
strikt noodzakelijk.

Beroepsgeheim
Voor aanvang van het dienstverband of stage worden medewerkers op het
volgende mondeling en op schrift geattendeerd. Datgene wat men op Erve Knippert
aan bijzonderheden hoort of ziet dient men voor zich te houden. Men spreekt
hierover niet naar derden. Dit is beroepsgeheim. Iedere medewerker heeft toegang
tot de persoonsgegevens van deelnemers voor zover dat noodzakelijk is voor
zijn/haar taakuitoefening. De medewerker heeft een eigen gebruikersnaam en
wachtwoord om in te loggen in het zorgregistratiesysteem. Binnen het
zorgregistratiesysteem zijn enkel de rechten toegekend die bij zijn/haar functie
behoren. Overige papieren gegevens van deelnemers zijn opgeborgen in een
afgesloten dossierkast. Uitsluitend medewerkers in loondienst hebben toegang tot
deze kast. Geen toegang voor vrijwilligers en stagiaires.

Derden
Derden die zijn ingehuurd om werkzaamheden uit te voeren voor Erve Knippert,
hebben toegang tot de verwerkingen van persoonsgegevens, voor zover dit
noodzakelijk is voor hun taakuitoefening. Doormiddel van een verwerker
overeenkomst worden derden verplicht zich te houden aan de geheimhouding.

Medewerkers
Erve Knippert is verantwoordelijk voor het juist en nauwkeurig vastleggen van de
gegevens van medewerkers. Naam Adres Woonplaats gegevens (NAW) zijn
opgeslagen in de archiefkast en in het digitale systeem. Over de
functioneringsgesprekken beschikt enkel de zorgboerin.
De algemene regel voor bewaartermijnen is dat gegevens niet langer bewaard
worden dan noodzakelijk. Erve Knippert hanteert een bewaartermijn van 2 jaar na
einde van het dienstverband voor de arbeidsovereenkomsten en verslaglegging van
functioneringsgesprekken; een bewaartermijn van 5 jaar na einde van het
dienstverband voor alle gegevens van loonbelastingverklaringen en kopieën van
identiteitsbewijzen. Voor enkele gegevens geldt een fiscale bewaarplicht en dient 7
jaar bewaard te blijven, zoals persoonsgegevens en afspraken over salaris en
arbeidsvoorwaarden.

Sollicitatiegegevens worden vernietigd, nadat er een reactie is gegeven door Erve
Knippert.

Datum van publicatie
23-01-2025

We helpen u graag

U kunt hier uw vraag stellen. We nemen dan binnenkort contact met u op!

Dit is mijn CV

 

 

 Wie is Marga?

Marga Broekhuis, afkomstig uit een agrarisch ondernemersgezin, was vanaf 1975 tot 2001 werkzaam bij woon- en zorgcentrum het Saalmerink te Haaksbergen. Marga is hier gestart als verzorgende en werd na een jaar subhoofd. Anderhalf jaar later werd ze afdelingshoofd en was zij verantwoordelijk voor de coördinatie van een afdeling met 75 bewoners en 12 medewerkers. In deze functie heeft zij naast de directe zorg voor ouderen veel managementervaring opgedaan waardoor zij goed in staat is om uitvoering te geven aan coördinerende taken op afdelingsniveau. Ze groeide door en werd gevraagd om het project ‘Flankerend ouderenbeleid’ op te zetten. Ze gaf uitvoering aan, realiseerde en droeg de verantwoording voor de dagzorg, nachtzorg en tijdelijke 24-uurs opname voor zorgafhankelijke ouderen uit Haaksbergen en omstreken in het Saalmerink. Hierbij gaf zij uitvoering aan dagbesteding gericht op circa tien ouderen met beperkingen op lichamelijk, psychisch en sociaal gebied. Dit groeide uit tot 5 dagen per week dagzorg waar zij tot augustus 2001 teamleider van was.

Werkervaring

Marga heeft een professionele achtergrond in de ouderenzorg en heeft na haar vakopleiding een groot aantal jaren gewerkt als medewerker, coördinator en leidinggevende. Naast haar basisopleiding heeft ze aanvullende opleidingen gevolgd op het gebied van leiding geven, geriatrie en economische vorming. Daarnaast heeft ze tal van vakgerichte cursussen en trainingen gevolgd om haar kennis en expertise te vergroten. Haar cv is hieronder te vinden.

2001 – Heden

  • Zorgboerin en eindverantwoordelijke Zorgboerderij Erve Knippert en leidinggevende team Zorgboerderij Erve Knippert
  • Eindverantwoordelijk voor het dagelijks aansturen en managen van Zorgboerderij Erve Knippert.
  • Verantwoordelijk voor de coördinatie en uitvoering van het totale zorgproces van de deelnemers, die de dagzorg bezoeken.
  • Verantwoordelijk voor het uitzetten van het beleid van Zorgboerderij Erve Knippert.
  • Leiding geven aan medewerkers en vrijwilligers
 
1975 – 2001
 
  • Leidinggevende zorgafdeling (75 bewoners)
  • Teamleider dagzorg het Saalmerink
  • Opzet en coördinator flankerend ouderenbeleid

Opleidingen

  • 1975 -1977 Middelbaar Dienstverlenende Gezondheids Opleiding. Verzorgende 
  • 1979 – Voortgezette opleiding bejaardenverzorgster 
  • 1980 – Geriatrie 
  • 1981 – Leiding geven 
  • 1982-1983 – Activiteiten begeleidster 
  • 1986 – Economische vorming toekomstig ondernemer (agrarische opleiding)

Cursussen
Periode: 1987 tot heden

  • Omgaan met depressieve ouderen
  • Til cursus
  • Aanbieden van dagelijkse activiteiten binnen dagbestedingsprojecten
  • Bloemschikken met deelnemers
  • Spreken in het openbaar
  • Gesprekstechniek
  • Basiscursus PGB voor organisaties
  • Bedrijfshulpverlening + AED
  • Thema-avond: PGB + manisch depressief
  • Studiedag: Hoe promoot ik ons bedrijf (2003)
  • Thema-avond: ADHD (2004)
  • Thema-avond: Geef me de vijf
  • Thema-avond: Agressie
  • Thema-avond: Parkinson
  • Thema-avond: Slechthorendheid
  • Thema-avonden: Dementie
  • Thema-avond: Stemmen in je hoofd
  • Thema-avond: begeleiding stagiaires
  • Verdieping AWBZ
  • Verdieping WMO Verdieping Coöperaties
  • Verdieping Harmonisatie Kwaliteit Zorg (HKZ)

We helpen u graag

Het spijt ons dat uw vraag (nog) niet op onze website staat vermeld.
Stel hem gerust in dit formulier en we nemen binnenkort contact met uw op!

[contact-form-7 id="915" title="Contactformulier 1"]